Sverige 2009

3 april 2009

Vi kørte hjemmefra kl.13, Flemming skulle lige have fyraften. Men man skulle   tro at det var fredag den 13 for vi nåede kun lige på motorvejen da den blev   spærret på grund af en ulykke. Der gik lige 1 ½ time inden vi kunne få lov til   at kører videre og selvfølgelig var det en svensk bil der var kørt galt. Det   flød med øl-kartoner, bad luck. Nå men vi kørte videre og nåede til Sverige uden   flere ulykker. Vi havde, eller retter sagt Flemming havde fundet en lille ø som   hed IVÖ som han syntes så hyggelig ud.

Lidt om øen først, den er 8 km lang og 3 km bred der bor 196 personer fast på   øen og om sommeren kan det nemt 3 til 4 dobbles, den ø måtte vi bare besøge. Vi   ankom ved halv 7 tiden og det første indtryk var at det var en dejlig   campingplads. Vi fik hurtigt sat noget mad på bordet, vi havde købt lidt lækkert   pålæg for det var for sent at lave varmt mad. Efter et godt måltid mad og en   enkel dvd gik vi til ro ved 10 tiden.

paasken2009_1paasken2009_2

4 april 2009

Den næste dag fik vi hurtigt spist vores morgenmad for vi skulle ud og   cykle en tur. Det var meget fint vejr selv om det havde været frostvejr om   natten. Vi skulle besøge et kalkbrud . Det var en cykeltur på 5 km inden vi   nåede dertil. Der var meget smukt og med en skøn udsigt men der var meget   mudderet nede i bunden af kalkbruddet så vi kunne ikke rigtig gå dernede men så   kunne vi jo nyde udsigten i stedet for. Flemming havde læst at man havde fundet   mange fossiler af haj tænder og krokodille tænder. Man ved at der har levet en   haj på 13 m dernede. Jeg tror jeg har fundet et foster fossil af en dinosaurus T   Rex (grin) Men et eller andet var det. Vi var hjemme igen efter et par timer og   jeg må sige at det var en meget dejlig cykeltur hjemad også. Resten af dagen gik   med at slappe af og sidde og betragte alle campisterne som havde travlt med at   sætte deres campingvogne op. Om lidt skal vi spise grillet kylling med   kartoffelsalat til uhm. En dejlig dag er snart gået.

paasken2009_3paasken2009_4

5 april 2009

Det har ikke været så godt et vejr i dag, det har blæst en del og solen   har ikke været så flittig til at skinne, men det er nok meget godt for vi blev   lidt røde i hovedet i går. Flemming har været ude og cykle selv i dag han   besøgte øens kirke som havde et sagn som sagde at en kvinde en dag kom besøg hos   præsten og bad om et glas vand men da hun rørte ved glasset blev det til vin.   Hvad det skulle betyde ved jeg ikke. Flemming gik lidt rundt på kirkegården og   kunne se at folkene her på øen blev meget gamle. Ellers har dagen gået med at   slappe af, taget en morfar på sofaen og spist en dejlig frokost med sild og en   enkel snaps. Dvd’en er også blevet brugt flittigt. Nu er kokken i gang med at   grille et par gode bøffer og det er hvad menuen står på. I morgen kører vi   videre, vi skal op til Guren. Det har været et par dejlige dage her på Ivö og   det er ikke utænkeligt at vi en anden gang vender tilbage.

paasken2009_5paasken2009_6

6 april 2009

I dag er vi kørt på Guren. Det har været fint vejr at køre i og vi fik   lige handlet ind på vejen. Vi var her ved frokost tid og det lader til at vi   ikke er de eneste som har taget forskud på påskeferien for vores nabo dukkede   også op og vores genbo er her også. Ellers har vi ikke lavet så meget i dag   andet end slappe af.

15 april 2009

Efter en pragtfuld Påske på Guren tog mig og Flemming Gitte og Jim en tur   til Dragsö ved Karlskrona hvor Gitte og Jim ville blive sammen med os et par   dage. Vi har været her før så vi følte os hjemme med det samme, og nu skulle vi   vise Gitte og Jim øen. Vi kom sidst på eftermiddagen så det blev ikke til andet   end en dejlig gåtur rundt på øen og senere på aften fik vi lidt mad og så var   der dømt spil for mig og Gitte mens Flemming og Jim så dvd det vil sige at Jim   så dvd med øjnene lukket. Ved halv 12 tiden var det godnat tid og det skulle   være en prøvelse for vores gæster for de skulle sove oppe i alkoven så der blev   grinet en del inden det lykkes dem at komme til køjs.

paasken2009_7paasken2009_8

Den næste morgen var vi lidt spændte på at høre hvordan Gitte og Jim havde   sovet men det viste sig at de havde sovet dejlig. Hele dagen gik med lidt   fiskeri og snak, Jim er en mand der kan tale uafbrudt. Man plejer ellers altid   at sige at det er kvinderne der skvadre meget, men der har vi kvinder fundet   vores overmand (han skal passe på ikke at han bliver skoldet på tungen når solen   skinner.)

paasken2009_9paasken2009_10

Vi fik en dejlig frokost bestående af alt godt fra havet. Gitte, Jim og   Flemming kørte en tur ind til byen for at købe lidt pålæg og fandt en lækker   fiskebutik og det er jo noget af det bedste der findes. Flemming måtte en ekstra   tur ind til byen for da ham og Jim skulle kravle rundt på klipperne jokkede   Flemming sine sandaler i stykker så han måtte ud og købe nogle nye. Sidst på   eftermiddagen gik Gitte hen til mændene for at se hvor mange fisk de havde   fanget for de havde været væk i nogle timer, da hun endelig fandt dem lå de og   snorkede højlydt og ingen fisk til aftensmaden så de måtte jo inviterer damerne   i byen og spise.

paasken2009_11paasken2009_12

Vi fandt en dejlig sports restaurant hvor det var sat tv op på væggene og der   blev vist fodboldkamp til den store guld medalje og det var sjovt og sidde og   betragte mændene under kampen. Vi fik en lækker ret at spise og der gik et par   timer med det og da vi kom hjem skulle vi lige hygge os lidt med spil og dvd. Vi   gik i seng ved halv 12 tiden og fik os en god nats søvn igen.             Den næste   morgen skulle Gitte og Jim hjemad og mig og Flemming skal blive her til i   morgen. Dagen er gået med at slappe af og pille forteltet ned så vi er klar til   at køre i morgen formiddag. Men det har været en fornøjelse at være her på øen   igen og jeg er sikker på at vi vender tilbage TAK FOR DENNE GANG.